GLORY2!!!!!

GLORY2!!!!!

Khamis, 23 Jun 2011

Stadium baru di Kota Bharu...Terlaksana kah??


    Isu Stadium baru dikelantan mula dibangkitkn apabila pasukan Kelantan FA menunjukkn kebangkitan dalam tempoh 3 tahun kebelakangan ini. Keupayan yg mula ditunjukkn Kelantan bermula 2009 apabila muncul naib juara Piala Fa dan juga Naib juara Piala Malaysia, bermula tahun 2010 pula, Kelantan mula mengucup Piala kejuaraan yg paling utama di Malaysia iaitu Piala Malaysia disamping menjadi naib juara liga super di belakang Selangor..

  Bermula 2011, prestasi sebagai kuasa baru bolasepak Malaysia diserlahkn dengan konsistennya pasukan Kelantan di dalam liga super(blm tamat lg) disamping muncul naib juara piala fa baru2 ini. Pengurusan yg cekap, penyokong yg setia dan ramai, pemain yg berbakat, dan juga kefanatikan rakyat negeri itu sendiri terhadap bolapsepak bagainkn nadi bolasepak Malaysia yg tidak dilihat di negeri lain. Tapi apa yg sedihnya.dengan jumlah penyokong yg penuh setiap kali kelantan bermain di gelanggang keramatnya (Stadium Sultan Muhamad 4) bagaikn tidak selari dgn kelantan sebagai sebuah pasukan yg digeruni ketika ini..

  Permintaan bertahun-tahun dari pihak pengurusn KAFA dan juga rakyat Kelantan sdiri akhirnya bagaikn diberi perhatian oleh Kerajaan Negeri yg setuju mmberi tapak utk dibina sebuah stadium baru di Pasir Putih (bagi aku yg tinggl di Pasir Mas, lokasi ini agak jauh dari SSM4,). Berita ini amat melegakn seluruh Kelantan yg mmg gilakn bolasepal skrg ni. Tapi yg menjadi persoalannya yg aku sikit2 ragui ialah, bilakah akan dibina Stadium ini?? Mendengar perkhabaran yg ianya di bina bersama2 kompleks Sukan kelantan amat mengujakn sebenarnya,. Tp apabila memikirkn pihak mana yg akan menyokong kos nya (yg pasti bukan serial dua lerr) dan juga penyelenggaraan nya agak mebuatkn aku was2 sikit..Jadi ker??

  Aku rasa niat mbuat Stadium baru ni adalah niat yg amat murni memandangkn stadium lama ( yg dibina pas Merdeka, 1960-an) skrg amat2 le kecik dan uzur dengan pekembangan bolaspk moden skrg. Aku kdg2 dengki jg tgk Stadium negeri lain yg besar2 dan canggih ( tp syg xde org kelih bola, hahaha). Persoalan kat atas aku rasa x perlu aku huraikn panjang2.diharap pihak yg berkenaan (kerajaan Kelantan) dpt merealisasikn impian berjuta penyokong TRW (termasuk le aku) menjadikn stadium baru itu sebagai kenyataan.tp jgn le lambt2 ye..kami nk tgk bola gak..heh2.

  So, kat atas tu adalah salah satu rekabntk yg aku berkenan kalau ianya terletak dikelantan (model di Brazil,Qatar dan Jepun)..cambest je kn..ada bumbung, luas, dan yg paling penting..SURAU kena le besar n luas utk penyokong dpt menunaikn apa yg wajib sebelum kelih game..(sokmo pas ngorib)..Hrp2 le stadium kat atas tu dpt dilihat di tanah kelahiran negeri mak bapak aku...Amin...Gomore Gomore...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan