GLORY2!!!!!

GLORY2!!!!!

Khamis, 23 Jun 2011

Layak ke 12 terbaik Asia bagi misi 4 slot ke Olimpik London 2012

Malaysia melakar sejarah lama layak ke pusigan ketiga kelayakan Olimpik peringkat Asia apa bila ngan selamba dan lelahnya mengalahkn Lubnan smlm..Apa yg ingin dikatakn disini ialah, kita dh boleh le berbangga sikit sebab dah layak ke pusingan terakhir bagi menentukn negara mana layak bermain di Olimpik mewaikili Asia.

 Kali terakhir Malaysia layak ke Olimipik ialah pada tahun 1980 di Moscow, tp untuk ke peringkat ketiga, kali terakhir Malaysia merasainya ialah pada tahun 1984. Apa yg ingin dikatakn adalah pasukan ini mempunyai byk masa lagi bersama-sama dan dibentuk menjadi salah satu kuasa Asia Tenggara nanti (tahun lepas kita dh kecapinya). Dan juga unutuk mempertahankn emas Sukan Sea sekali lg.

Adakah Malaysia berjaya mengulangi sejarah lama di era Mokhtar Dahari?? (Mokhtar x pernah main di olimpik) . Gangsa Sukan Asia 1974 di Tehran adalah percapaian terbaik Mokhtar ketika bersama Skuad Harimau. Semangat dan kekentalan Mokhtar Dahari boleh lah diambil oleh para pejuang2 Harimau Muda utk mencipta sejarah baru, tkde benda yg mustahil kat dunia ni kn..kita tgk je la..MALAYSIA CAN!! Raise Our Flag.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan